Siirry pääsisältöön

Joustava, vaikuttava ja asiakaslähtöinen metsähallinto

9.12.2020
|
Päivitetty 8.12.2020

Mittarien tavoitetasot
 

Asiakkaiden tyytyväisyys Suomen metsäkeskuksen, Luonnonvarakeskuksen ja Metsähallituksen palveluihin paranee. Paikkatieto liikkuu hallinnon ja elinkeinoelämän tarpeiden mukaisesti. Mittarien seurannassa lähtötilanteena käytetään vuoden 2013 tietoja.

 

Mittarit ja uusimmat tiedot

 

Suomen metsäkeskuksen asiakastyytyväisyys 2018/2019

Koulutus, metsänomistajat: suositteluindeksi 70 %, arvosana 4,3 (asteikko 1–5)

Koulutus, toimijat: suositteluindeksi 53 %, arvosana 4,2

Asiakastyö, metsänomistajat: suositteluindeksi 71 %

Asiakastyö, yritykset ja yhteisöt: suositteluindeksi 65 %

 

Paikkatiedon saatavuus

Suomen metsäkeskuksen metsävaratieto on kattavasti toimijoiden käytössä

Tavoitteet

Hallinto on joustava, vaikuttava ja asiakaslähtöinen

  • Hallinto, sen yhteistyö ja palvelut tukevat alan kilpailukykyä ja vastaavat asiakkaan tarpeisiin.
  • Metsiin liittyvän tiedon ja tilastoinnin avoimuus, kattavuus ja ajantasaisuus tukevat niiden laajaa hyödyntämistä.
  • Hallinnon lupaprosessit ovat joustavia ja nopeita sekä tukevat investointihankkeiden toteutumista ja korkean ympäristönsuojelun tasoa.
  • Kaavoitusjärjestelmä tukee metsätalouden ja monipuolisen liiketoiminnan mahdollisuuksia.