Joustava, vaikuttava ja asiakaslähtöinen metsähallinto
Mittarien tavoitetasot
Asiakkaiden tyytyväisyys Suomen metsäkeskuksen, Luonnonvarakeskuksen ja Metsähallituksen palveluihin paranee. Paikkatieto liikkuu hallinnon ja elinkeinoelämän tarpeiden mukaisesti. Mittarien seurannassa lähtötilanteena käytetään vuoden 2013 tietoja.
Mittarit ja uusimmat tiedot
Suomen metsäkeskuksen asiakastyytyväisyys 2018/2019
Koulutus, metsänomistajat: suositteluindeksi 70 %, arvosana 4,3 (asteikko 1–5)
Koulutus, toimijat: suositteluindeksi 53 %, arvosana 4,2
Asiakastyö, metsänomistajat: suositteluindeksi 71 %
Asiakastyö, yritykset ja yhteisöt: suositteluindeksi 65 %
Paikkatiedon saatavuus
Suomen metsäkeskuksen metsävaratieto on kattavasti toimijoiden käytössä
Tietokantataulut
Tavoitteet
Hallinto on joustava, vaikuttava ja asiakaslähtöinen
- Hallinto, sen yhteistyö ja palvelut tukevat alan kilpailukykyä ja vastaavat asiakkaan tarpeisiin.
- Metsiin liittyvän tiedon ja tilastoinnin avoimuus, kattavuus ja ajantasaisuus tukevat niiden laajaa hyödyntämistä.
- Hallinnon lupaprosessit ovat joustavia ja nopeita sekä tukevat investointihankkeiden toteutumista ja korkean ympäristönsuojelun tasoa.
- Kaavoitusjärjestelmä tukee metsätalouden ja monipuolisen liiketoiminnan mahdollisuuksia.